Multivitamin Keperluan Asas

Asslamualaikum,

Apa khabar pembaca sekalian? Hari ini saya ingin berkongsi tentang kesihatan asas.
 

PENGALAMAN SENDIRI

Saya adalah seorang yang takut makan ubat… Mujurlah saya jarang sakit seperti demam atau selesema atau batuk… Syukur Alhamdulillah. Namun, saya tetap akan demam, selesema dan batuk setahun sekali, dan pastinya akan terlantar teruk sehingga seminggu.

Nak dijadikan cerita, saya ni penakut nak makan ubat, sampai mak ayah saya terpaksa ikat kaki tangan saya sebab nak sumbat ubat ke dalam mulut saya… kalau saya muntah balik ubat tu, lagi sekali mereka akan paksa saya makan… Ya Allah seksanya rasa apabila sakit…

Sehinggalah saya dah berkahwin, suami pula paksa saya makan ubat bila demam teruk… sampai nangis-nangis makan ubat walaupun dah jadi mak orang… malu pula rasanya bila diingatkan kembali perangai saya tu… malu dengan anak-anak...

Saya juga seringkali tidak boleh memandu untuk pulang ke rumah apabila diserang migrain… terpaksalah minta tolong suami jemput saya atau kawan hantarkan saya balik… sampai macam tu sekali akibatnya…

TINDAKAN LUAR BIASA

Semenjak bulan May 2013, saya mula menjinakkan diri dengan suplemen Shaklee sebab saya nak atasi masalah kesihatan saya iaitu migrain, tekanan darah rendah (mudah pitam), mild gout dan juga demam setahun sekali tu…

Suplemen pertama yang saya makan adalah set kesihatan optimum yang ada Vita-Lea, B complex, chew Vita-c (masa tu Vita-c SR dah tiada stok) dan saya tambah dengan Ostematrik dan Alfafa. Mula-mula terfikir dalam hati, “boleh ke aku ni telan semua pil-pil suplemen yang banyak ni?…”

Tetapi apabila memikirkan nak jaga kesihatan, ditambah pula usia yang semakin meningkat, saya kuatkan semangat untuk berubah. Pada mulanya memang nak termuntah juga makan Vita-Lea yang besar tu dan B complex yang pahit tu… tetapi saya BERJAYA juga akhirnya menelan pil-pil tersebut… Tahniah Asnita!!! (puji diri sendiri nampak…)

HASIL YANG DISYUKURI

Dengan pemakanan suplemen ini secara konsisten, sedar tak sedar saya mulai rasa perubahannya, di mana saya tidak lagi diserang migrain, tekanan darah saya juga mulai stabil, tidak lagi rasa nak pitam terutamanya waktu cuaca panas. Apa yang lebih seronok mild gout saya juga hilang, saya tidak lagi diserang bisa di bahagian sendi terutamanya bila saya makan makanan laut & kekacang.

Syukur Alhamdulillah, berkat kekuatan semangat saya dan izin Allah, saya kini semakin sihat. Kalau dulu saya hanya boleh makan udang 2 ekor saja, kini saya dah boleh makan sampai 5 ekor, dan sendi saya masih berkeadaan baik, bersyukur sangat. Apabila badan semakin sihat bertenaga, lebih mudahlah saya nak melakukan aktiviti seharian saya iaitu sebagai Supermom bekerjaya dan saya mula berjinak-jinak dalam dunia perniagaan.

Bagaimana set kesihatan optimum ini membantu meningkatkan tahap kesihatan saya?

Set kesihatan optimum terdiri daripada Vita-Lea, B complex dan Vita-c. Mari kita teliti khasiat dan manfaat Vita-Lea yang merupakan komponen penting dalam kesihatan.

Vita-Lea Shaklee adalah multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai “Vitalize-Mineral” dan disingkatkan sebutannya menjadi “Vita-min”. Perkatan vitamin adalah merupakan perkataan yang disebut sehingga kini yang berasal dari Shaklee.

Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buahan. 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaiman disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.

Tablet Vita-Lea ini disaluti dengan serbuk nutrisi spirulina. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks disebut sebagai “Explo-tab”. Ia merupakan tablet multivitamin yan paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh megurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vita-Lea telah dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTIVITAMIN di dalam Oublic Interest pada tahun 2000.



APA YANG TERDAPAT DALAM VITA-LEA?

12Vitamin & 7 Mineral

Fakta Nutrisi

💙Vita A
Kesihatan mata, kulit, anti-oksidan, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, sistem respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat.

💙Vita D
Memperkasa kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.

💙Vita E
Anti oksidan, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar kitaran darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki, mengurangkan kesan parut.

💙Vita C
Anti oksidan, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, mempercepatkan penyembuhan luka, mencegah selesema, gusi berdarah, darah beku dan hidung berdarah.

💙Asid Folik
Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, mengurangkan risiko sakit jantung, kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan/stress, ulser mulut dan kesihatan kulit.

💙Vita B1
Menukarkan makanan kepada tenaga, memperkasa memori, kecerdasan mental, membina dan merangsang peredaran darah, bantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat, mengurangkan petanda herpes zoster.

💙Vita B2
Menukarkan makanan kepada tenaga, mengurangkan anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan.

💙Vita B3
Menukarkan makanan kepada tenaga, menghasilkan hormon, merangsang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit-birit, migrain, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus.

💙Vita B6
Metabolisma protein, baiki otot, senggugut, sebagai penenang, membekalkan tenaga, elakkan muntuh-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekejangan, kebas, anemia.

💙Vita B12
Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindakbalas saraf, baik untuk kecerdasan otot, kekuatan fizikal, memori, fokus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetes, rabun.

💙Vita B5
Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotik, mencegah jangkitan, percepat sembuhan luka.

💙Biotin
Membantu b complex berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetes, sakit otot, ekzema dan keradangan kulit.

💙Kalsium
Memperkasakan tulang dan gigi, mengelakkan darah beku, kebas, kejang, rasa sakit sendi, insomia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis dan penyakit tulang lembut.

💙Fosforus
Meningkatkan kepadatan tulang, mencegah risiko diabetes, batu karang, mencegah pereputan tulang, membantu tumbesaran, meredakan kesakitan akibat atritis dan anoreksia.

💙Iodin
Baik untuk tiroid, membantu tumbesaran fetus, meningkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligamen, otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekuatan fizikal, mengawal berat badan.

💙Zat Besi
Membentuk heamoglobin, meredakan senggugut/PMS, membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakan keletihan dan anemia.

💙Magnesium
Meningkatkan kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, nbatu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadaman.

💙Copper
Membantu menukarkan zat besi kepada heamoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang, masalah kebengkakkan.

💙Zinc
Memperkasa sistem imun, mempercepatkan penyembuhan luka, keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah, prostat, baik untuk deria rasa dan bau, ketajaman minda.

MANFAAT YANG WAJID DIKONGSIKAN

Bermula dengan makan sendiri, kini saya merupakan Shaklee Independent Distributor. Saya suka berkongsi kebaikan pengambilan suplemen sebagai makanan tambahan bagi membantu meningkatkan tahap kesihatan semua.

Sempena bulan Februari 2014 ini, Shaklee melancarkan promosi Vita-Lea bagi memenuhi permintaan pelanggan yang inginkan kesihatan menyeluruh.

Sebotol Vita-Lea mengandungi 120 biji, berharga RM 88.75. Hanya perlu makan sebiji sehari (RM 0.74) dan RM22.19 sebulan untuk kesihatan optimum bersama gandingan B complex dan Vita-C.




Promosi beli 6 botol dan percuma sebotol Vita-Lea berlangsung sehingga 28 Februari 2014. Dapatkan sebotol dengan harga promosi RM 76. Saya juga menawarkan harga mampu milik kepada mereka yang ingin mendapatkan Set Kesihatan Optimum yang lengkap dari saya. (Anda cuma perlu hubungi saya laju-laju...)

Boleh baca pencerahan bagi,

Ibu hamil / berpantang / menyusu adalah orang yang sangat perlukan Vitalea, di sini.

Begitu juga dengan penderma darah tegar terutamanya lelaki, di sini



Mencegah lebih baik dari mengubati. Pilihan di tangan anda.
 
Sekian, terima kasih kerana sudi membaca.
Wassalam.
Supermom Ashanneeta

Saya bersedia membantu anda untuk berubah kepada
HIDUP LUAR BIASA

# FREE CONSULTATION # AFFORDABLE PRICE #GOOD MENTORING


#GOOD MOTIVATION # BUSINESS OPPORTUNITY WITH


Asnita Baharin | Shaklee ID : 929497 | 019-7187112 (Call, SMS, Whatsapp, Wechat) | ita2112@yahoo.com

Comments